EZZEL KEZDŐDIK MINDEN

Elégedetlen vagyok a testemmel! Elégedetlen vagyok a gondolataimmal! Elégedetlen vagyok az anyagi helyzetemmel! Elégedetlen vagyok a partneremmel! Elégedetlen vagyok a gyerekeimmel! Elégdetlen vagyok az egész életemmel!

Friss topikok

  • pretty.bige: Sziasztok! Szentem ez a cikk az emberek nagyrészére vonatkozik. És ez így is van. Mindig voltak ki... (2010.09.06. 17:24) Az ember
  • hiaklo: NEM JÓ A DÁTUM... (2009.02.04. 15:12) Nem működik a blogom?
  • hiaklo: az előbbiekhez képest elég kicsi a látogatottság... (2008.11.04. 08:46) Bosszankodás, harag, stressz, elvárások
  • kati62: Kedves bbemeslepke Igazán szívből és nem szinből irtam amit irtam,köszönet kedves szavaidért.Van n... (2007.11.06. 17:41) ŐSZINTÉN
  • bbemeslepke: A napokban eszembe jutott még valami... Mi nők hajlamosak vagyunk arra, hogy akkor lássuk szépnek... (2007.11.05. 15:10) Tükör

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Témák

Jegyezd meg ezt az oldalt

Az ember

2008.01.16. 11:40 - hiaklo

Az ember meghatározása a wikipédián...

"Az ember (latinul: Homo) társadalmi lény; közösen végzett munka, a tagolt beszéd és gondolkodás jellemzi.
Mindezek révén képes a világ megismerésére és átalakítására.
Rendszertani szempontból állatfaj, a főemlősök rendjébe, a h ominidák(Hominidae) közé tartozik.
Valamennyi ma élő ember egységesen a Homo sapiens faj tagja („értelmes ember” vagy mai ember).

Sajátos tulajdonságai: egyenes testtartás, két lábon járás, fejlett a(1300-1500 cm³)gykoponya , ennek megfelelően megnagyobbodott és különösen fejlett agyvelő, számtalan feltételes reflex és képesség az elvont fogalmak alkotására.

Legjellegzetesebb tulajdonsága a gondolkodás és a másodlagos jelzőrendszer (beszéd és nyelv).
Az ember biológiai neme szerint nő vagy férfi, ivarérettsége szerint gyerek (lány és fiú) vagy felnőtt."


Igen ez a hivatalos meghatározasa az embernek...de csak ez?

A bejegyzés trackback címe:

https://en-vagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr43299444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mocsokdream · http://negativ.blog.hu/ 2008.01.17. 19:52:17

Sziasztok!

Alapvetően ez a meghatározás körülbelül 150 éve volt igaz, azóta csak a biológia-, illetve a nyelvtan órákon hallunk erről. Ma már az ember nem társas lény. A társaság virtuális, ezért nem nevezhető annak, és számos ember egyedül is elvan, sőt vannak erősen antiszociális emberek is. És sajnos egyre rosszabb lesz ez a folyamat.

A világ megismerésére képtelen. Ezt a teóriát saját maga rúgja fel újból és újból, amikor valami hatalmas felfedezés van, ami még 1000 dolgot feltételez maga után, amit ég nem ismerünk. Tágul a világegyetem, de a megismerés határa is tágul. egyre csak tágul.

A környezet átalakítására képes: Ez fogja okozni a vesztét majd egyszer a távoli jövőben.

Legjellegzetesebb tulajdonsága a gondolkodás és a másodlagos jelzőrendszer (beszéd és nyelv). Erre azt tudom mondani, hogy más állatokban is megvan a legújabb kutatások szerint.

Tehát a felvetés jogos. Valóban ennyi lenne csak az ember? A lélek beletartozik-é?

Egyébként véleményem szerint, ami megkülönbözteti az embert az állattól, az a hit. A lélek feltételezése is érdekes dolog. Aki ebben hisz, az is a hitre épít:)

Csak így tovább! Nézzetek be hozzám is, érdekes dolgokat láthattok. (és ne hagyjátok vélemény nélkül:)

üdv
mocsokdream

hiaklo 2008.01.28. 16:57:26

Köszönöm a hozzászólásod.
Érdekes dolgokat írsz....
150 évvel ezelőtt is voltak remeték, tanyán élők...és hasonló elszigetelten élő emberek, akiknek nem volt szüksége nagy ismeretségi körre....
Szerintem most is él az emberben a vágy...az a különleges és mégis hétköznapi vagy...ami arra készteti, hogy "tartozzon valahova"....
Legyen az "ökörkör", "kézimunkacsoport", énekkar....vagy esetleg egy virtuális közösség...

pretty.bige 2010.09.06. 17:24:48

Sziasztok!
Szentem ez a cikk az emberek nagyrészére vonatkozik. És ez így is van. Mindig voltak kivételek és lesznek is. Szerintem teljesen jó ez a cikk =)
Kitty=)


süti beállítások módosítása